BDO har på vegne af Egedal Kommune foretaget et anmeldt tilsyn hos AjourCare. BDO har efter aftale med kommunen uvildigt udtrukket tre borgere til interview og gennemgang af dokumentation.

Det er tilsynets overordnede vurdering, at leverandøren er en velfungerende enhed, som har engagerede medarbejdere og ledelse, som medvirker til trivsel for borgerne. Vurderingen er, at leverandøren lever op til Egedal Kommunes kvalitetsstandarder og vedtagne serviceniveau.

Tilsynet vurderer, at den pleje, omsorg og praktiske støtte, som borgerne modtager i hjemmeplejen, leveres med en god faglig kvalitet. Borgerne er meget tilfredse med den hjælp, de modtager, og med kvaliteten af hjælpen, og borgerne er på forskellig vis aktive i de daglige opgaver. Borgerne er ligeledes tilfredse med den praktiske hjælp. Leverandøren har fokus på kerneopgaven, herunder sundhedsfremmende og hverdags-
rehabiliterende indsatser og medarbejderne kan på relevant vis reflektere over deres tilgang til sundhedsfremmende og rehabiliterende arbejde.


Tilsynets vurdering er, at der er overensstemmelse mellem ledelsens og medarbejdernes fokus på, at hjælpen ydes fleksibelt og tilrettelægges på borgernes præmisser. Det vurderes, at borgerne er meget tilfredse med medarbejderne, og de oplever en imødekommende kultur.

Medarbejderne og ledelsen redegør for, at de har fokus på kommunikation, hvor medarbejderne har tillid til hinanden, og at de har en feedbackkultur i forhold til uhensigtsmæssig kommunikation.

For mere information omkring vores arbejde i Egedal Kommune, kan du læse videre her.